شرکت ارتباطات مبین‌نت

شرکت ارتباطات مبین‌ نت به عنوان تنها اپراتور سراسری اینترنت وایمکس در سال ۸۷ کار خود را آغاز کرد. سرویس وایمکس به دلیل بی‎سیم بودن، برخلاف سرویس‌ ADSL، در میان مشترکان خدمات اینترنتی جایگاه ویژه‌ای یافته است. مبین‌ نت با پوشش سراسری در ایران و سرویس‌های گوناگونی مانند «خدمات ویژه سازمانی»، «اینترانت»، «پهنای باند اختصاصی» و «شبکه اختصاصی مجازی» به همراه سرویس پایه اینترنت خانگی و شخصی، موقعیت ممتازی در میان اپراتورهای خدمات اینترنتی کشور دارد.

شرکت ارتباطات مبین‌ نت در آذر ماه ۱۳۸۷ با هدف ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در مقیاس کشوری، کار خود را آغاز کرد. مبین‌ نت با همین هدف در مزایده‌ اپراتوری WiMAX شرکت کرد و موفق شد پروانه‌ سراسری ارتباطات بی‌سیم ایران مبتنی بر فناوری WiMAX را در تمامی استان‌های کشور از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخذ کند. مرداد ۱۳۸۹ و پس از ایجاد زیرساخت‌های لازم مبین‌ نت موفق شد شبکه‌ بی‌سیم سراسری خود را بر پایه‌ فناوری وایمکس به‌طور رسمی راه‌اندازی کند.با راه‌اندازی موفقیت‌آمیز این شبکه ارایه‌ خدمات باند پهن میسر شد و در آینده‌ نزدیک نیز تلفن اینترنتی به شیوه‌ نیمه‌ متحرک در سراسر کشور ارائه می‌شود.

هدف اصلی مبین‌ نت، ایجاد شبکه‌ گسترده‌ ملی مبتنی بر فناوری وایمکس است تا به این وسیله بتواند نیازهای گوناگون ارتباطی مشترکان خود در سراسر کشور را تامین کند. گام بعدی مبین‌ نت توسعه‌ روابط اپراتوری در اکثر کشورهای جهان است. شرکت مبین‌ نت به شبکه‌ سراسری خود نه تنها به عنوان بستر ارایه خدمات اینترنت پرسرعت، بلکه به عنوان شبکه‌ وسیع IP در گستره کشور می‌نگرد. این بدان معنی است که ایران در کوتاه‌ترین زمان، صاحب شبکه‌ ای شده است که ظرفیت ارایه‌ طیف وسیعی از خدمات ارزش افزوده‌ را دارد است. مبین‌ نت افزون بر ارایه‌ خدمات اینترنت پرسرعت به عموم، در تدارک ساز و کار انجام وظیفه به عنوان یک ISDP ملی در توزیع اینترنت و ارایه‌ خدمات تلفن ثابت مبتنی بر پروتکل IP نیز هست.

درباره‌ی محمدعلی میرمحمدی

Check Also

شغل هایی برای علاقه مندان کار درمنزل

شغل هایی برای علاقه مندان کار درمنزل شاید در گذشته مشاغل خانگی و دورکاری، شغل‌هایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *