۷ ابزار شبک های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

باتوجه به اینکه رسانه های اجتماعی مکانی مناسب برای بازاریابی هستند، در این بین کسب و کارهای کوچک نیز قصد داشته با استراتژی، بازاریابی اجتماعی را آغاز نمایند.

یکی از اهداف اصلی بازاریابی رسانه اجتماعی، جذب مخاطبان است. این ممکن است برای کسب و کار کوچک دشوار باشد زیرا تلاش بیشتری برای موفق شدن را می طلبد. ابزارهای رسانه اجتماعی و برنامه های آن می تواند نگرانی را کاهش داده و موجب حفظ حضور در بین مخاطبان شود. در این مقاله شما با چند ابزار رسانه اجتماعی که برای کسب و کارهای کوچک جهت حضور در رسانه های اجتماعی کمک خواهند کرد، آشنا خواهید شد:

DrumUp
به لطف DrumUp می توان چند حساب رسانه اجتماعی را جهت بازاریابی بهتر مدیریت کرد. برای کسب و کارهای کوچک قطعا گزینش محتوا راه نجاتی برای حفظ ثبات خواهد بود. گزینش اجازه می دهد افراد مطابق با پست مخاطبان، پستی مناسب را ارسال نمایند.
DrumUp توابع چندگانه ای داشته که برای گزینش بزرگ محتوایی و اشتراک گذاری مانند توصیه محتوایی، فیدها، باز ارسال و برخی دیگر مفید واقع می شود. درحقیقت DrumUp کمک خواهد کرد تا کلمات کلیدی مخاطبان خود را پیدا کرده و آن را به روشی درست استفاده کنید. شما همچنین قادرید فید اضافه کرده و یا تنها با یک کلیک پستی ارسال نمایید. البته می توان پست را با برنامه ریزی خاص نیز ارسال کنید.
این برنامه ریزی می تواند وجود هشتگی در پست ها باشد که نقش موثری دارد. شما همچنین می توانید پستی سفارشی که براساس برنامه ریزی قبلی ایجاده شده را ارسال کنید. در حقیقت برنامه اجازه می دهد تا به ارسال دوباره مطالب خود طی یک دوره مشخص بپردازید.

DrumUp یک برنامه افزودنی کروم بوده که اجازه می دهد برنامه ریزی درستی داشته اگرچه مطالب دیگری را مطالعه می کنید.

IFTTT
اتوماسیون رسانه های اجتماعی می تواند ناجی کسب و کارهای کوچک باشد. آن می تواند با حذف وظایف پیش پا افتاده افراد را روی کارهای مهمتری متمرکز نماید. IFTTT اتوماسیون رسانه های اجتماعی را به سطح کاملا جدیدی خواهد رساند. همانطور که از نام پیداست، IFTTT با ارائه دستورالعملی به انجام برنامه خواهد پرداخت. برای مثال اگر شما نویسنده وبلاگی هستید، می تواند به طور خودکار در هر زمان پست جدیدی ارسال نمایید. شما قادرید تعداد نامحدودی از دستورالعمل را برای انجام وظایف به کار گیرید که عنوان ساده آن نگه داشتن تصویر پروفایل در کنار دیگر تصاویر در دراپ باکس است. برای مبتدیان این برنامه دستورالعمل خاص خود را داشته و روش مفیدی را نشان می دهد. این ابزار برای بازاریابان جدی قطعا می تواند مفید واقع شود و کارآمد باشد.

RiteTag
RiteTag یک ابزار رسانه اجتماعی بوده که در ۱۴ وب سایت بزرگ از جمله توییتر، فیسبوک و چندی دیگر کار می کند. این برنامه در توییتر مفید خواهد بود و به کاربر اجازه می دهد تا با یک کلیک توییت ها را بالا قرار دهد. همچنین RiteTag اجازه می دهد در توییت ها بتوان ایموجی ها، گیف ها و هشتگ های سفارشی قرار گیرد. یکی از ویژگی های اصلی آن قابلیت تجزیه و تحلیل هشتگ است، به شکلی که افراد را قادر می سازد تا پر کاربردترین هشتگ را بیابند. شما همچنین می توانید با اتصال آن به سرویس های مورد علاقه فیدهای RSS را به طور خودکار اشتراک گذاری کنید. این نرم افزار دارای برنامه افزودی در کروم بوده و می توان آن را دریافت کرد.

Commun.it
Commun.it یک ابزار ارزشمند در توییتر بوده که توسط برندهای بزرگی مورد استفاده قرار می گیرد اما برای کسب و کارهای کوچک بسیار مفید خواهد بود. این ابزار برنامه های اضافی را حذف کرده و مهمترین ها را پیش روی شما قرار خواهد داد.
مهمترین برنامه کمک شایانی به شما جهت کسب بهترین نتیجه خواهد کرد. در حقیقت ابزار لیست کاربران را به سه گروه: حامیان، تاثیرگذاران و برخی دیگر تقسیم می کند. این امر به شما کمک می کند تا مهمترین ها را شناخته و از آنها استفاده کنید.
این سرویس همچنین ترافیک توییتر را به رایگان تجزیه و تحلیل می کند. همچنین اجازه خواهد داد تا اعضای تیم به مدیریت حساب پرداخته و پاسخ هایی را دریافت کنید.

Feedly
همانطور که پیش از این گفته شد، گزینش محتوا برای کسب و کارهای کوچک امریست حیاتی. Feedly یکی از بهترین ابزار برای کشف محتوای بزرگ از منابع مختلف است. این ابزار جستجوکننده RSS می تواند تصویر را از سایت های مختلف و براساس اهمیت جمع آوری نماید. شما می توانید تصویری از نشریات، وبلاگ ها، کانال های یوتیوب را نیز اضافه کنید. همچنین می توانید اخبار درباره شرکت، محصول و برخی دیگر را نظارت کنید.
Feedly دسترسی امنی به پورتال داخلی شرکت شما و برنامه های کاربردی SaaS می دهد. تمامی فیدهای خود را می توانید به صورت مجموعه سازمان یافته، دردسترس خود قرار دهید. همچنین می توانید با این ابزار محتوای مورد نظر ذخیره شده را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

Canva
استفاده از تصاویر در رسانه های اجتماعی، یک راه عالی برای جلب توجه مخاطبان است. با این حال مدیران رسانه های اجتماعی برای کسب وکارهای کوچک تصاویری ارائه ندادند اما Canva این مشکل را حل کرده است. Canva با ارائه تصاویر طراحی شده فوق العاده، موجب سودمندی کسب و کار کوچک می شود.
به کمک Canva می توان تصاویر را با نقل و قول، گفتگو، آیکون های سفارشی و برخی دیگر همراه ساخت. همچنین با وجود فیلترهای شگفت انگیز تغییرات عمده ای می توان به تصاویر بخشید. البته تغییر سایز تصویر نیز از دیگر قابلیت های Canva و به طوری کلی این ابزار کاربریبزرگی در ویرایش تصاویر رسانه های اجتماعی دارد.

ManageFlitter
این ابزار برای افرادی که حضور بسیاری در توییتر دارند جهت پیگیری دنبال کننده ها و تجزیه و تحلیل پست ها، مناسب است. ManageFlitter ویژگی های متعددی داشته و از جمله می توان PowerPost را مثال زد که به کاربر بهترین زمان ارسال توییت را نشان می دهد. همچنین با ارائه تجزیه و تحلیل هایی راهنمای خوبی در ارسال توییت و تعامل با دیگران است.

یکی از ویژگی های ManageFlitter قابلیت دنبال کردن گروهی از افرادست. این قابلیت اجازه می دهد تا افراد موردنظر و بااهمیت را دنبال کرده و در شبکه روی آنها تسلط کاری داشته باشید. این روش از جستجوی دستی بسیار موثرتر خواهد بود که دشوار هم بوده و طاقت فرساست.
در پایان باید بیان داشت که رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کارهای مختلف بسیار موثر خواهد بود. شما می توانید از هر ابزاری در این زمینه برای رشد کسب و کار خود به کار گیرید. با استفاده ترکیبی هر یک از ابزارهای فوق می توانید نتیجه مطلوب در کسب و کار کوچک خود بدست آورید. بنابراین نمی توان به طور جداگانه تنها یکی از آنها را مورد استفاده قرار داد، در این بین استفاده ترکیبی تاثیر بیشتری روی موفقیت کسب و کارتان خواهد داشت.

درباره‌ی محمدعلی میرمحمدی

Check Also

شغل هایی برای علاقه مندان کار درمنزل

شغل هایی برای علاقه مندان کار درمنزل شاید در گذشته مشاغل خانگی و دورکاری، شغل‌هایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *