۲ طرح فناورانه بی نظیر توسط جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری:
۲ طرح فناورانه بی نظیر توسط جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این دو طرح دانش بنیان با حجم سرمایه گذاری ۷.۵ میلیارد تومان تا ۱۶ ماه آینده در گچساران توسط جهاد دانشگاهی استان به بهره برداری می رسند.
ایسنا، سید حشمت الله صمیمی دوست، در نشست بررسی دو طرح دانش بنیان جهاددانشگاهی با حضور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی و رئیس جهاد دانشگاهی استان افزود: طرح های دانش بنیان تولید آفت کش های گیاهی و طرح تولید داروهای دامی با منشاء گیاهی جزو ۳۱ طرح فناورانه ارائه شده از طرف جهاد دانشگاهی به مقام معظم رهبری و مورد تایید و تاکید ایشان بوده که تسهیلات مورد نظر از سوی صندوق توسعه ملی به این طرح ها اختصاص یافته است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرایی شدن این طرح ها از طرف جهاد دانشگاهی استان با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی و مرکز ذخائر زیستی و ژنتیک جهاد دانشگاهی بعنوان تیم تحقیق و توسعه، در شهرستان گچساران خبر داد.
وی هزینه سرمایه گذاری در طرح دانش بنیان تولید آفت کش های گیاهی را ۲ میلیارد تومان برشمرد و افزود: ظرفیت تولید طرح ۱۰۰ تن در سال است و زمینه اشتغال ۲۰نفر را به صورت مستقیم ایجاد می کند.
صمیمی دوست میزان سرمایه گذاری طرح تولید داروهای دامی با منشاء گیاهی را ۵.۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۴.۵ میلیارد تومان از این میزان سرمایه گذاری از محل صندوق توسعه ملی تامین و یک میلیارد تومان دیگر از محل کمک های استانی (محل اوراق اسناد خزانه سال ۹۷) توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین و به جهاد دانشگاهی استان، تخصیص یافته است.
وی ظرفیت تولید این واحد در سال را ۶۰ تن برشمرد و افزود: این طرح زمینه اشتغال ۲۰ نفر را به صورت مستقیم ایجاد کرده است.
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مجری این طرح ها جهاد دانشگاهی است، اظهارکرد: با اجرای طرح های دانش بنیان تولید آفت کش های گیاهی و آنتی بیوتیک های گیاهی، مصرف آفت کش ها و آنتی بیوتیک های شیمیایی از مدار خارج می شوند.
صمیمی دوست همچنین خاطرنشان کرد: اجرای طرح تولید آنتی بیوتیک های گیاه پایه نیاز به تولید گوشت سبز در کشور و استان را رفع خواهد کرد و دیگر مردم نباید به خاطر مصرف گوشت سفید و قرمز نگران باشند.
وی با تاکید بر اینکه این دو طرح نمونه داخلی در کشور ندارند، تصریح کرد: این طرح ها تا ۱۶ ماه آینده به بهره برداری می رسند.
صمیمی دوست بیان کرد: این نشست بنا به دستور ویژه استاندار و در راستای رفع مشکلات این دو طرح تولیدی تشکیل شد.
وی اظهار کرد: با توجه به کمبود زمین جهت اجرای این طرح ها، شرکت شهرک های صنعتی قطعه زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع از زمین های باز پس گیری که سرمایه گذار در طول ۲۰ سال گذشته توان اجرای طرح در آن را نداشت، در اختیار متقاضی این طرح ها قرار داده است.
صمیمی دوست گفت: با دستور ویژه استاندار به شرکت شهرک های صنعتی مبنی بر استفاده بهینه از زمین های بلااستفاده در شهرک های صنعتی، شرکت شهرک های صنعتی ساماندهی در خصوص زمین هایی که متقاضی توان اجرای طرح در آنها را ندارد را در دستور کار قرار داده است.
وی ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی در این راستا، عنوان کرد: تمام تخفیفات لازم به سرمایه گذار که جهاد دانشگاهی استان می باشد، از طریق شرکت شهرک های صنعتی ارائه می شود.

درباره‌ی محمدعلی میرمحمدی

Check Also

شغل هایی برای علاقه مندان کار درمنزل

شغل هایی برای علاقه مندان کار درمنزل شاید در گذشته مشاغل خانگی و دورکاری، شغل‌هایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *